breaking news

Demetrious Johnson geeft marketing UFC de schuld van lage kijkcijfers

April 18th, 2017 | by Lennart Van Arendonk
Demetrious Johnson geeft marketing UFC de schuld van lage kijkcijfers
UFC
1

Afgelopen zaterdag stond UFC Flyweight kampioen Demetrious Johnson ingeroosterd tegenover de uitdager Wilson Reis. Hij wist reis in op te vangen in een armklem en dwong hem om af te kloppen. Met deze prestatie staat hij naast Anderson Silva met de meeste titelverdedigingen (10) in de geschiedenis van de promotie. Echter schakelt er maar weinig publiek in voor de Pound-For-Pound koning. Hoe goed zijn prestaties ook zijn, een grote groep UFC fans lijken er niet op te happen.

1.74 miljoen mensen waren getuigen van zijn spectaculaire finish. Dit klinkt veel, maar is echter het slechtst bekeken evenement op Fox Sports. Wellicht een ongepaste vergelijking, maar de recentste uitzending van Goede tijden Slechte tijden kent dezelfde aantallen. Via zijn Twitch kanaal werd er gevraagd naar de reden hiervan. Johnson geeft de marketing afdeling van de UFC de schuld:

“The first time I saw a commercial for my fight was UFC 210. The first time I saw a commercial was one week before my fight. No one here around here knew I was fighting, just because they didn’t see any commercials. You have to take into account, how much advertising did they do? I put that in the back of my mind and then don’t worry about it and go out there and put it out of my mind and put on my performance.”

Demetrious Johnson is een respectvolle kampioen die zich altijd netjes gedraagt tijdens de persconferenties en tijdens zijn partijen.

“If you don’t like what I did Saturday night, if you don’t like a white belt who never did one jiu-jitsu tournament submitting a black belt, that’s your bad. But I am very proud of myself.”

Houd MMA DNA in de gaten voor meer MMA nieuws!